Så mycket kunde jag ha förlorat idag om jag inte hade stått på mig och sagt att "ni får fixa det här, jag har redan betalat räkningen men råkat vända på 38 och 83 på OCR numret, det är väl mänskligt att göra fel?". Jag hade råkat vända på 2 siffror så jag hade betalat någon annans räkning.
Hur fräck är man när man säker att "vi kan inte göra något, jag är ledsen", "det är du som har gjort fel och inte vi", "du får betala in räkningen igen så ska vi se vad vi kan göra", "du har ju iallafall gjort någon annan glad".
Skit ner er var min tanke, det är klart man kan rätta till om man råkar göra fel? Så här satt jag med tandvärk och började koka lite smått, jag bad om nummret till hennes chef men det fick dom inte lämna ut. Hon skulle personligen ringa hennes chef och sen höra av sig till mig, så en halvtimme senare ringde hon och sa att det inte gick att göra något, det var ju trots allt jag som hade gjort fel påpekade hon.
Jag frågade undrande om jag kunde polisanmäla att mina pengar hade hamnat fel, men som hon sa, vi kan ju inte hålla koll på var pengarna tar vägen. Så jag bad henne att ringa hennes chef och be den att ringa upp mig så vi kunde få ordning på det här, det är ju larvigt, här har man betalat en för mig dyr räkning, och så ska jag betala den igen bara för att jag har vänt på 2 siffror. Det är inte rimligt i mina ögon.
Hon skulle ta kontakt med en jurist för att se vad dom kunde göra för att hjälpa mig. Efter 2 timmar får jag ett samtal där hon säger att "jag har löst det nu, men det är inget som vi ska göra, jag gjorde det bara för att vi har lite att göra idag". Vilken idiotinna!
Ska man inte alltid försöka hjälpa kunden i första hand?
Så hade man i första läget bara sagt, "ja det är mitt fel, jag får betala den igen", så hade jag suttit här 1737 kronor fattigare. Ibland är det bra att stå på sig och hävda att man har rätt, fast man vet att det var ens eget fel från början.
Jag firade med att åka till tandläkaren och borra lite, det kittlade härligt i tandroten!
Allt för mig, tack och hej!
Hur fräck är man när man säker att "vi kan inte göra något, jag är ledsen", "det är du som har gjort fel och inte vi", "du får betala in räkningen igen så ska vi se vad vi kan göra", "du har ju iallafall gjort någon annan glad".
Skit ner er var min tanke, det är klart man kan rätta till om man råkar göra fel? Så här satt jag med tandvärk och började koka lite smått, jag bad om nummret till hennes chef men det fick dom inte lämna ut. Hon skulle personligen ringa hennes chef och sen höra av sig till mig, så en halvtimme senare ringde hon och sa att det inte gick att göra något, det var ju trots allt jag som hade gjort fel påpekade hon.
Jag frågade undrande om jag kunde polisanmäla att mina pengar hade hamnat fel, men som hon sa, vi kan ju inte hålla koll på var pengarna tar vägen. Så jag bad henne att ringa hennes chef och be den att ringa upp mig så vi kunde få ordning på det här, det är ju larvigt, här har man betalat en för mig dyr räkning, och så ska jag betala den igen bara för att jag har vänt på 2 siffror. Det är inte rimligt i mina ögon.
Hon skulle ta kontakt med en jurist för att se vad dom kunde göra för att hjälpa mig. Efter 2 timmar får jag ett samtal där hon säger att "jag har löst det nu, men det är inget som vi ska göra, jag gjorde det bara för att vi har lite att göra idag". Vilken idiotinna!
Ska man inte alltid försöka hjälpa kunden i första hand?
Så hade man i första läget bara sagt, "ja det är mitt fel, jag får betala den igen", så hade jag suttit här 1737 kronor fattigare. Ibland är det bra att stå på sig och hävda att man har rätt, fast man vet att det var ens eget fel från början.
Jag firade med att åka till tandläkaren och borra lite, det kittlade härligt i tandroten!
Allt för mig, tack och hej!
Kommentera