November igen, såg att sista inläggen var från november förra året. Det är något med november som gör att jag vill sluta med Nikotin antar jag, så nu sitter jag här igen och har precis gått över 24 timmar utan nokotin. Det är jobbigt som tusan men det är ju precis som det ska vara. Hjärnan och jag spelar ett spel mot varandra, jag vinner.

Alltså cigg, det är trevligt, alla trevliga människor röker, men samtidigt är det farligt och man luktar skit, fast det är gott också. Snus är inte lika trevligt, men det är gott, eller är det gott? Oftast så ligger den ju bara där under läppen och låter nikotinet fara in i blodet men en jäkla fart. Så för att sammanfatta så är cigg; trevligt, gott, äckligt, farligt medans snus bara är; äckligt, farligt fast lite mysigt oxå.

Barbro Holm-Ivarsson, expert på tobaksfrågor på Folkhälsoinstitutet har sagt att "snuset är lika beroendeframkallande som heroin. Ja då får man väl säga tack till Barbro som kom med dom uppmuntrande orden när man nu sitter här och ska sluta. Schysst! 

Nääähää, nu blir det god natt.

Kommentera

Publiceras ej