Ja jag har helt ärligt tappat räkningen på hur många gånger jag har sagt att jag ska sluta med nikotin nu.
Men den 26.e november tyckte jag att det var dags att sluta igen, höll upp i 4 dagar och sen blev det helg och jag köpte ett paket cigg, idiotiskt jag vet! Men men, jag  tog mig i kragen och den 3.e december kl 10:00 så kände jag att motivationen fanns där. När hjärnan säger att att det skulle vara gott med en cigg/snus, så tänker jag bara "nej nej, jag vill inte lukta sådär", för när man inte har rökt själv på några dagar så känner man verkligen hur illa det luktar. Det är helt galet vilket starkt gift nikotin är. Fast min envishet och tjurskallighet är starkare, så jag kommer gå vinnande ur den här striden och får fira jul nikotinfri :)

2 dagar och 1 timme sen jag slutade
32 cigg som jag inte har rökt
93 kr sparade
 
När jag ser att det bara står två dagar så känns det lite mesigt, men jag vet oxå att det är under dom första två dagarna som det är jobbigast. Klarar man sig över två-tre dagar så är det lättare sen. Iallafall så var det så när jag slutade och lyckades hålla upp i 5 månader. Tycker att den här listan över hur det känns stämmer in ganska bra.

De första timmarna: Oro, svagt sug, tankar på tobak.

4 till 8 timmar: Rastlöshet, okoncentrerad, röksug.

8 till 12 timmar: Trött, orolig, röksug.

12 till 24 timmar: Huvudvärk, irritation, röksug.

1 till 2 dagar: Yrsel, dåligt humör, arg, deppig.

3 till 5 dagar: Tankar på att röka/snusa, dåligt humör, huvudvärk, trött. 

6 till 10 dagar: Sug och tankar på tobak kommer några gånger varje dag, men det börjar kännas bättre när dagarna går.

10 dagar till 2 veckor: De flesta symtomen är borta. Du kan fortfarande känna dig lite irriterad och bli sugen när du träffar folk som röker eller snusar.

Jag vet iallafall vad jag har att vänta mig några dagar nu, och dom som är i min närhet oxå :D

Kommentera

Publiceras ej